فقط به صفحه اول فکر کنید....... با سئو وان(seone.ir)

سئو وان بهینه ساز اول سایت شما

فقط به صفحه اول فکر کنید....... با سئو وان(seone.ir)

سئو وان بهینه ساز اول سایت شما

فناوری اطلاعات

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۹ ب.ظ

فناوری اطلاعات


به زبان ساده، مجموعه روش هایی برای جمع آوری، نگهداری، پردازش، ذخیره و انتقال اطلاعات شامل متن، صوت و تصویر است. اطلاعات از ابزارهای ایجاد دانش در انسان است و فناوری اطلاعات علمی است که به افزایش دانش و آگاهی در انسان کمک می کند. سه اصل فناوری اطلاعات سخت افزار، نرم افزار و دانش انسان می باشد.در واقع فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر را شامل میشود.

هم اکنون شاهد تغییر فاکتورهای جهان توسط این ابزار قدرتمند هستیم. مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به شدت تحت تاثیر این فناوری قرار گرفتند. به طوری که تحولات بنیادین در این زمینه ها را تا چند سال آینده شاهد خواهیم بود. 

رایانه، اینترنت و دیگر وسایل ارتباطی از ابزارهای قدرتمند فناوری اطلاعات هستند. به خصوص اینترنت که فضای اطلاعاتی و ارتباطی گسترده ای را فراهم آورده است.

فناوری اطلاعات و فرهنگ

فرهنگ مجموعه عادات و رفتاری است که توسط جامعه به افراد آموخته می شود. امروزه فرهنگ جوامع تحت تاثیر فناوری اطلاعات قرار دارد و شدت آن با میزان استفاده ی افراد جامعه از این فناوری ها رابطه ی مستقیم دارد. برای مثال می توان خبری را در عرض چند دقیقه به طور گسترده انتشار داد. یا می توان یک شایعه را خیلی سریع پخش کرد. در امر آموزش هم میتوان از فناوری اطلاعات بهره گرفت، بستر اینترنت برای این منظور قدرتمند است. شبکه های اجتماعی نیز در این دسته قرار می گیرند که حضور آن در جامعه ی ما به خوبی حس می شود. و تاثیر آن را در کمپین ها، کمک های مردمی، افزایش اطلاعات و ... دیده ایم.

فناوری اطلاعات و اقتصاد

اقتصاد جدید که مبتنی بر شبکه های کامپیوتری است، در حال تبدیل محیط کسب و کار به فضایی دیجیتالی است. واژه ی اقتصاد دیجیتال خود نشان دهنده ی یک تحول اقتصادی است. تحول در فروشندگان، خریداران، مکان عرضه و ... که همگی گویای آینده ای جدید برای اقتصاد است. تا چند سال آینده برخی شغل ها تحت تاثیر این فناوری شکل کنونی خود را از دست می دهند. مانند شرکت اسنپ که متحول شده ی تاکسی تلفنی ها یا فروشگاه های اینترنتی پوشاک و ظروف و ... است.


بهینه سازی سایت | سئو | سئو در کرج


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی